torsdag 13 juli 2017

Min ekonomiska resa 2001 - 2017

Mina tidsperioder sedan gymnasiet


  • 2001 - 2005 ströjobbade i restaurang branschen och är glad för att jag har ett jobb lever i nuet.
  • 2005 - 2009 läste olika kurser på universitet där jag började med konstvetenskap, idehistoria,  idrottspsykologi som enstaka kurser. Mellan 2006 och 2009 tränade jag väldigt mycket långdistans löpning och tävlar på allt från 200m till marathon. 
  • 2009 - 2011 läste jag en ky utbildning där jag visste att det finns möjlighet att läsa vidare då de hade ett samarbete med Universitetet i Brighton.
  • 2011 - 2012 Läste jag min kandidatexamen i  International Hospitality Management på Universitetet i Brighton
  • 2012 - 2017 Har jag lagt ner väldigt mycket energi och fokus på att minimera fasta kostnader för att kunna bygga upp en bra grund till en passiv inkomst.
  • 2017 - 2018 Har jag ängnat mycket tid till att skaffa mig fördjupade kunskaper hur jag ska kunna kapitalisera mitt anskaffade värde för att bli förmögnare i framtiden. 
  • 2018 - 2020 Jobba hårt två till tre år till?


Milstolpar



2009 Bestämde jag mig för att ta en Bachelor - resultat, hade det 3 år senare.

2012 Lovade jag min blivande fru (då förlovad) att vi tillsammans skulle spara 15 000 i månaden fast jag då inte visste hur. - resultat jag har sparat  (vi har delad ekonomi) mellan 15 000 och 22 000 i princip varje månad vilket har gjort mig till miljonär trots en del mindre bra investeringsbeslut i bagaget.

2014 Slutade skicka pengar/investera i Thailand och ville ha riskspridning av mina besparingar. Började intressera mig för aktier som investeringsform. 

2017 Jag bestämmer mig för att läsa 50 böcker på ett år - resultat har inte sett utfallet ännu men jag känner mig gladare och smartare för varje bok jag läser, följer tidsplanen när ett halvår har gott. Vill att detta ska leda till en livslång kärlek till böcker där kunskap och utveckling är de som prioriteras.








4 kommentarer:

  1. Lite väl mycket sär skrivning, men bra jobbat =)

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentar. Hoppas kunna inspirera andra att leva det livet de önskar.

    SvaraRadera
  3. Vilken spännande resa du har gjort! Jag är på samma väg, dock en bra bit ifrån var du är. Hoppas vi ses i friheten!

    SvaraRadera
  4. Mot friheten! Lycka till på din egen resa! Ska bli kul att följa din blogg.

    SvaraRadera