söndag 20 september 2015

Uppdaterad portfölj



Jag har ökat lite i Castellum samt köpt en liten position i JNJ och SEB. JNJ kommer jag öka i framöver eftersom jag ser bolaget som en bra långsiktigt investering som gynnas av en högre snittålder på befolkningen. Mitt mål för 2016 är att ha en direktavkastning på 5% och för tillfället ligger jag på 4.86% om inga utdelningar ändras. Min portfölj är delad i två kategorier dels i bolag som jag tror kommer öka utdelningen över tid vilket just nu är 63% av  den totala portföljen. De resterande 37% är högutdelare så som Fortum, Delarka, Saltängen, Klövern pref, Knowit, Northwest och Western Asset. De sistnämnda bolagen tror jag inte kommer höja sin utdelning nämnvärt men ändå bibehålla en hög utdelningsgrad. Vad är eran direktavkastning för 2016?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar