lördag 24 oktober 2015

19 avslut i fredags

Efter en riktigt bra månad än så länge har jag gjort en del förändringar i portföljen.
Jag har minskat något i företagen jag månads sparar i samt ökat en del i företag med hög direktavkastning. Det ända företaget som är nytt i portföljen är sas pref som jag ser som låg risk trots den höga "räntan" så ser jag det väldigt osannolikt att det skulle kunna hända något med företaget som påverkar utdelningarna. Ska försöka spara lite framöver för att kunna köpa mer på en rekyl neråt istället för att vara fullinvesterad.






2 kommentarer:

  1. Tjenare!
    Vilken härlig portfölj du har. Jag blir mer och mer sugen på at köpa in Fortum i porföljen.Tror baske mig jag ska göra det i veckan. Lycka till i framtiden!

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Tack så mycket :) Fortum skulle jag säga är ett av bolagen som ser väldigt aptitligt ut till nivåer under 14.50€ Ska bli kul att se vad det gör med alla pengar som finns att tillgå framöver. Kanske en extra utdelning till våren?

    SvaraRadera