fredag 22 maj 2015

Utdelningskakan 2015

Så här ser mina utdelningar ut i år. Jag har två innehav som delar ut varje månad (Western Asset och NorthWest Healthcare) samt tre innehav som delar ut kvartalsvis (Klövern pref, Saltängen och Delarka). Dessa aktier har jag köpt eftersom de ger mer än 5% i direktavkastning så att snittet i min portfölj ligger över 4% totalt per år. Jag räknar inte med att det kommer bli någon dramatisk ökning från anskaffningsvärdet i ovanstående investeringar. Sen har jag mina nya månadsspar aktier Hm, Investor, Industrivärlden, Kinnervik, Latour och Lundbergs. Utöver dessa har jag sen tidigare Bahnhof, SEB och Sparbank 1 som jag räknar med kommer höja utdelningen lite varje år. Det kan självklart stagnera vissa år eller till och med utgå men överlag räknar jag med att de kommer att öka utdelningen.


Vad skulle ni se som en rimlig utdelningshöjning på 12 års sikt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar