lördag 11 juli 2015

Utdelningar och tips

Än så länge har jag fått lite mer än 5000 i utdelningar. När året är slut kommer jag vara uppe i ca 8000 kr. Nästa år räknar jag med utdelningar på minst 20000kr. Min investeringsstrategi har ändrats flera gånger under det gångna året och kommer säkert ändrads fler gånger till i framtiden. Under ett kort tag trodde jag att det var bra för min investeringsstrategi att få utdelningar varje månad eftersom jag kan vara otålig på att se resultat. Det har jag lös med att noga föra in mina framgångar och inköp i tabeller i excel. Istället för att satsa på företag som delar ut kvartalsvis eller varje månad så för jag in mina inköp i tabeller så att jag se hur mycket min framtida utdelning ökar för varje månad som går. På så sätt försöker jag tygla min otålighet och kan se resultatet på en gång även om de flesta svenska bolagen delar ut på våren så kan jag se att mina utdelningar växer för varje inköp jag gör. Har ni några knep för eran framtida avkastning?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar