tisdag 30 juni 2015

Apple Watch VS Polar RS800

Mitt första intryck av Apple Watch sport efter att ha använt den i en vecka är lite av en besvikelse som löparnörd. Om jag jämför den med Polars RS800 som har funnits på marknaden i ca 8 år så är min Apple Watch sport lite mer vardags rolig men ute i löpspåren inte lika detaljrik när den samlar in data. Fördelen med den nya klockan är att den har en rad andra funktioner utöver att vara en sport klocka som visar snitthastighet och längden på mina löprundor. Jag har exempelvis ställt in urtavlan så att jag kan se aktiekurserna direkt i klockan samtidigt som jag ser hur mycket klockan är. Klickar jag en gång på aktiekursen som jag har valt klockan ska visa kan jag skrolla igenom alla aktiekurser som jag lagt in i klockan. Sport modellen är väldigt lätt (30g) och känns väldigt bra både till vardags och när jag är ute och springer. Om det blir en storsäljare är svårt att säga. Jag tror att det kan bero mycket på vad för sorts applikationer som görs till klockan. Om man blickar framåt i tiden då Siri blir ännu mer komplex känns det bekvämt att ha den nära till hands. Sen kan jag tänka mig att medicinska applikationer skulle kunna bli stort till klockan. Jag hoppas på att Apple aktien går ner lite så att jag kan ta en större position i företaget. Hur ser ni på Apples framtid?

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar