söndag 29 maj 2016

Ekonomisk frihet om två år!

Enligt mina beräkningar så kommer jag har nått mitt mål att vara ekonomiskt fri om 2 år.
Det innebär att jag om jag vill aldrig behöver jobba något mer efter jag fyllt 36 år.




Tanken är att jag delar in portföljen i fem olika delar.

10% Förhoppningsbolag
10% Preferens aktier
10% Högutdelade bolag
10% Trading
60% Tillväxtbolag med utdelning

Ovanför är en ungefärlig bild av hur portföljen kommer se ut. På sikt kommer jag plugga någonting mer men först kanske resa en del och njuta av min nyvunna frihet. Efter det kommer jag säkert att göra en del olika projekt. Få se om jag bygger klart hotellet i Thailand eller någon annanstans. Om inte allt går som det ska så kanske det tar några år extra men absolut inte längre än tills jag fyller 40 år. Har ni några åsikter om portfölj fördelningen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar