tisdag 6 september 2016

Aktieintresse i samband med semester

Oftast när jag är utomlands brukar jag gå in i HMs butiker inte så mycket för att shoppa utan mer för att se hur mycket kunder det är jämfört med Zara och liknande i samma stad samt om det är rea m.m. Under min semester i Schweiz passade jag på att på tillbakavägen till min pappa som bor i Karlsruhe att besöka XTZs Showroom i Malsch strax söder om Karlsruhe. På hemsidan hittade jag inga öppentider (eftersom de inte har öppet om du inte bokar tid) men trots mitt spontana besök blev jag väl bemöt av en ung herre vid namn Jens när jag ringde på dörren. Jag förklarade att jag blivit aktieägare via Pepins och att jag var nyfiken på XTZs produkter. Han var väldigt påläst på alla områden inom HI-FI när jag pratade med honom och jag fick även möjligheten att lyssna och prova flera högtalare. Först lyssnade vi på lite musik som gav ett väldigt bra intryck. Som andra provlyssning visade han ett filmklipp som kunde påvisa fördelarna med bio anpassningar om man är intresserad av film mer om det här. Jag blev väldigt imponerad även om jag är en novis på området HI-FI så har jag inte upplevt bättre ljud tidigare och har svårt att tänka mig att det kan bli mycket bättre än vad jag upplevde där och då när allting är inställt för bästa möjliga upplevelse. Sist men inte minst ville jag avslutningsvis lyssna på de tyngsta högtalarna Jens hade. De ska komma ett par nya högtalare i november som är modernare i design språket samt andra förfiningar i utförandet vilket kommer att vara det nya flaggskeppet i XTZs sortiment. Det jag provade under sista stunden var att dra upp volymen ordentligt på en låt som jag gillade från spellistan. Vilken upplevelse att lyssna på en skön låt med så bra högtalare, jag får ett leende på läpparna bara jag tänker tillbaka på den stunden. 


Utanför XTZ


Utanför XTZ


Bioduken


Högtalare samt sittgrupp mot bioduken


Tune 4 högtalare högst upp i mitten av bilden


Överlag så var jag väldigt nöjd med besöket och glad att jag tog en liten omväg.

Det bästa var:
1. Bra kvalitet på sortimentet.
2. Proffsig och trevlig personal.
3. Många nya ideér och en önska att bli bättre hela tiden.

Det som skulle kunna bli bättre:
1. Geografisk läge för Showroom, Malsch är en väldigt liten stad.
2. En bredare spellista för kunden att välja på, nu fanns det ca 30 låtar.
3. Ett helhetstänk med Showroom, jag hade velat ha en lyxigare känsla andas som en röd tråd genom hela rummet med tanke på de fantastiska högtalarna.

Det ska bli jätte roligt att följa XTZ framöver och jag hoppas det blir en fin investering de närmaste åren jag tror långsiktigt på bolaget och kommer inte sälja i första taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar