onsdag 7 oktober 2015

Motivations höjande delmål

Jag har tidigare haft en målsättning fram tills år 2024 om hur jag vill investera i min aktieportfölj. Genom att tänka så långt framåt och göra diagram kan man få en bra överblick hur portföljen kommer utvecklas de närmaste åren. Efter att ha gjort detta kan man göra mindre justeringar i sitt månads sparande som kan ha stora följder på flera års sikt. Exempelvis om man köper åtta istället för sex aktier per månad så blir det 24 fler aktier per år eller 240 fler aktier på tio års tid. Efter att ha läst miljonär innan 30s senaste inlägg blev jag inspirerad att göra en extra flik med mål antal aktier och delmål i mitt excel ark. Se hela inlägget här. Genom att ha delmål blir det mindre abstrakt och känns som man har kommit en bra bit på vägen mot sin drömportfölj. Så här kommer fördelningen se ut för min drömportfölj utan att ha tagit hänsyn till kursförändringar år 2024.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar