söndag 4 oktober 2015

Planerade inköp top 2

Mina planerade inköp under oktober månad.

På första plats på min lista hittar ni HM. När till och med 4020 slänger ut en köp rek på 300 kr i börspodden kan jag inte låta bli. Lyssna gärna på avsnitt 100 här. Hm är ett bolag som jag månadssparar i men den här månaden tänkte jag lägga lite extra vikt på aktien när den ligger på en så aptitlig nivå. Förhoppningsvis sjunker aktien ännu mer eller ligger kvar kring dessa nivåer ett tag till.

På andra plats på min lista har vi Fortum. I dagsläget är Fortum en aktie som har äran att utgöra 6% av min portfölj. Jag tog en liten position i företaget efter årets utdelning och har efter de gått in med mer pengar. Sålde en del på en rekyl uppåt och är sugen på att investera mer nu när kursen ligger runt 13 euro. Det som talar för Fortum de närmaste året är den höga direktavkastningen mot våren och möjligheten för fler förvärv som jag tror kan vara kurs drivande. För närvarande handlas aktien under eget kapital.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar