söndag 22 januari 2017

Sammanfattning 2016

Det är mycket som gick min väg 2016, bland annat förutsåg jag brexit då jag sålde av ca 30% av portföljen dagarna innan då jag gissade på att nersidan var större än uppsidan. Fanns många köplägen efter brexit men köpte i princip bara tillbaka mina innehav som jag skalat av innan. De sista sex månaden gick jag plus och totalt blev det bara fyra månader som portföljen backade av tolv. Jag hade flera bra känningar där jag under nästa år ska lyssna mer på min egen analys och tro på den. Både Bettson och Nordnet är innehav som jag sålt för tidigt under det gångna året. Autoliv, Hanza, Sampo och Micro Systemation var de innehav som gick bäst efter att ha prickat botten ganska bra i värdering för året med mina inköp av ovannämnda aktier. Försökte på mig för många impulsköp där jag gick back på flera som har varit helt onödiga. Ska göra mitt bästa för att inte upprepa mina misstag 2017.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar